Archiv akcí 2014- 2017

11. 11. a 18. 11. 2014 proběhnou Vánoční dílny

18. 11. 2014 od 15. 30 do 17. 00 se koná třídní schůzka páté třídy

19. 11. 2014 od 14.00 do 16. 00 se uskuteční třídní schůzky 1. a 3. třídy

30. 11. 2014 od 16. 00 se zahájí prodej na Vánoční výstavě v novém prostoru Fejfaráku a po 17. hodině se slavnostně rozsvítí vánoční strom, vystoupí pěvecké soubory obce

5. 12. 2014 zhlédneme divadelní představení v Karlovarském divadle, 60 Kč

9. 12. 2014 vystoupí žáci 3. třídy na besídce pro rodiče
Prohlídka porcelánky v Nové Roli, vstupné 60 Kč + jízdné, termín bude upřesněn

Merklín u Přeštic

30. 9. 2014

Výlet do Merklína u Přeštic a na hrad Švihov se vydařil

Dětský filmový festival v Ostrově

6. 10. 2014

Těšte se na filmové představení

Tři bratři  surprise

vstupné 20 Kč

Výprava do Merklína u Přeštic

30. 9. 2014

Návštěva Merklína u Přeštic

V úterý 30. 9. 2014 navštívíme školu v Merklíně u Přeštic.
Součástí výletu bude prohlí
dka vodního hradu Švihov.            Výprava do Merklína u Přeštic

První školní den

1. 9. 2014

První školní den školního roku 2014/2015

Školní rok byl zahájen 1. září 2014První školní den v 8. 00 před školou. Promluvila paní ředitelka Marie Jirková a pan starosta Josef Níč předával novým prvňáčkům květiny. Společnost rodičů, učitelek a dětí  se potom rozešla do nově připravených tříd.

Akce ve školním roce 2014/2015

27. 8. 2014

Plán akcí pro školní rok 2014 – 2015

září         - třídní schůzky
               - sportovní soutěže – kros
               - návštěva Merklína u Přeštic, 30. 9. 2014
               - exkurze do lesní školky v Nové Roli

říjen        - filmový festival, výstavy, 6. 10. 2014
               - příprava na vánoční dílny

listopad  - hudební nebo divadelní představení dle nabídky
               - návštěva ekocentra, knihovny
               - dopravní hřiště
               - třídní schůzky, ukázkové hodiny

prosinec  - vánoční dílny, vánoční zpívání, první advent – 30. 11. 2014

- vystoupení Červnový klíček
                - rozloučení se žáky 5. třídy
                - pobyt v Chorvatsku

V zimních měsících plánujeme saunování v rámci tělesné výchovy. Plán bude doplňován o další akce podle aktuální situace (knihovna v Karlových Varech, prevence proti šikaně, drogy – besedy, vycházky do okolní přírody

První školní den

Pondělí 1. září 2014

V pondělí 1. září 2014 v 8.00 zahájíme slavnostně nový školní rok 2014/2015. smiley
Před školou se sejdeme s paní ředitelkou a panem starostou. Vyslechneme si uvítací projev a představíme nové prvňáčky. Ve třídě pobudeme do 9. 00.
Děti dostanou složenky na obědy a rozvrh hodin.
Oběd bude ve 12. 00.

Výprava kOhři

24. a 25. 6. 2014

Výprava k Ohři
Ve dnech 24. a 25. 6. 2014 se osm absolventů ZŠ Merklín vypravilo k řece Ohři. Prolezli si sopečné útvary zvané Skalky skřítků, odpočívali u řeky, vařili guláš, přespali ve stanech a vylezli k zřícenině Himlštejn.                                                                              .Výprava kOhři

Výprava na skály

20. 6. 2014

Dne 20. 6. 2014 jsme my žáci čtvrté a páté třídy šli na skály nad Hroznětínem. Naše cesta začínala u merklínského nádraží. Provázel nás pan Marschner, Anety tatínek. Naše první zastávka byla u altánku. Pan Marschner nám ukázal, jak altánek dříve vypadal, dnes z něj zbyly jen schody a plošinka. Cestou na Hansův kříž jsme viděli Karlovy Vary a Hroznětín. Mohli jsme si prohlédnout lapač na lýkožrouta. Sestoupili jsme ke skále, na které jsme viděli skautskou lilii a pamětní desku na zakladatele skautského oddílu v Hroznětíně. Cestou jsme počítali krávy, které se pásly v dálce. Klesali jsme pomalu, abychom neuklouzli, ale stejně většina jela po zadku. Unavení jsme  vylezli  na Flaschnerovu skálu. Ukázal se nám nádherný výhled na Hroznětín a okolí. Vyfotili jsme se u kříže. Pan Marschner nám dával otázky, jak daleko jsme ušli. Cestou do Merklína jsme hráli na pašeráky. U studánky Tomáš uviděl skokana hnědého. U židovského hřbitova jsme poznávali listy stromů a keřů. Byli jsme rádi, že jsme došli do školy. Budu vzpomínat na krásný výhled.
                                                                                                                                                                                         Štěpán Novotný, 4. ročník ZŠ Merklín

Výprava na skály

Červnový klíček, 2014

18. 6. 2014

Červnový klíček, 18. 6. 2014
Tradiční červnová akce naší školy, vystoupení žáků pro rodiče a veřejnost se letos odehrála ve středu 18. 6. 2014  v 16 hodin v tělocvičně naší školy. Žáci s učitelkami nacvičili převážně taneční vystoupení. Zazněly také sborové písně, předvedli se dva talentovaní bubeníci a na závěr zazpíval pěvecký soubor Skřivánek.
Paní ředitelka Marie Jirková symbolicky uzamkla školu a rozloučila se rodiči.

Červnový klíček, 2014

Rozloučení s páťáky

16. 6. 2014

Rozloučení s páťáky      Rozloučení s páťáky

V pondělí 16. 6. 2014 v 16 hodin proběhlo v Kulturním klubu Merklín tradiční loučení se žáky páté třídy. Slavnostní odpoledne provázela milým slovem tajemnice Sboru pro občanské záležitosti paní Hedvika Roznerová. V první polovině čtyři dívky a čtyři chlapci předvedli původní hru O krásnén Europě, kterou sepsali a nacvičili. V druhé části zněla dojemná slova, předávali se dárky a děkovalo se. Páťáci v trikách barvy moře byli ozdobeni absolventskými šerpami žluté barvy a snad budou na merklínskou školu vzpomínat v dobrém.

Výlet, Praha 2014

21. 5. 2014

Výlet do Prahy

Žáci čtvrtého a pátého ročníku strávily horký den 21. květen v Praze. Na vlastní oči uviděli krásu památek, ale také zažili i nevýhody pobytu ve turisticky atraktivním velkoměstě. Každopádně to byl pro všechny velký zážitek s mnohým poučením.                                       Výlet, Praha 2014

Prague e la ue.odt 84.3 Kb
praha bára š.odt 13.1 Kb
praha Dominika.odt 12 Kb
praha pavel.j.odt 36 Kb

Dopravní hřiště

13. 5. 2014

Také letošní třeťáci se pokusili o získání řidičského průkazu cyklisty. Strávili nějaký čas nácvikem pravidel a nakonec celkem úspěšně zvládli testy. Praktické jízdy se také téměř všem podařily. Za odměnu se žáci potěšili se zvířátky, která jsou chována ve stanici
Dopravní hřiště                               Dopravní hřiště                                                                          přírodovědců v minizooo nedaleko dopravního hřiště.

Aprílová škola od Jiřího Žáčka

14. 4.2014

Aprílová škola od Jiřího Žáčka                                      Aprílová škola

V pondělí 14. 4. 2014 zhlédly děti z mateřské a základní školy představení Divadla Evy Hruškové a Jana Přeučila Praha  Aprílová škola. V pořadu děti slyšely spoustu písniček, některé se učily i zpívat. Děti spolupracovaly v hledišti i na jevišti, cestovaly ,,kolem světa", dozvěděly se i podrobnosti ze života našeho oblíbeného básníka. Představení bylo rytmické, veselé, poutavé, ale i poučné! Už se těšíme na další!

Noc s Andersenem

4. 4. 2014

Letos kouzelnou noc s Andersenem prožilo v merklínské škole 39 dětí. Komisařovi Vrťapkovi, letošnímu patronovi, pomáhali pátrat po zločinném pachateli a vysloužili si tak detektivní průkaz. Spánek přicházel nejprve na ty nejmenší, ale do půlnoci už byl ve škole klid a ticho.                                                   Noc s Andersenem

Přehlídka přednesu

1. 4 . 2014

Recitační soutěž

Dne 1. 4. 2014  se v Základní škole Merklín

uspořádala recitační soutěž. Recitovali tam

žáci první až páté třídy. Všichni měli krásné

básně a texty. Soutěže se účastnilo 21 recitátorů a jejich výkony posuzovala odborná porota, ale také diváci, ostatní žáci. Porota se poradila  a  oznámila, že z první třídy se nejlépe umístila Lucka Mašková, ve druhé kategorii nevíce zaujala Kristýna Staňková a z nejstarších žáků se nejlépe předvedl Vítek Jaroš.
       Divákům se nejvíce líbila Julinka Nečová. Všichni zúčastnění byli odměněni a odcházeli spokojení.

Bára Balážová a Anetka Marschnerová

Muzeum Karlovy Vary

27. 3. 2014

Návštěva muzea v Karlových Varech

Muzeum Karlovy Vary     Ve čtvrtek 17. 3. 2014 se žáci čtvrtého a pátého ročníku vypravili do muzea v Karlových Varech. Chtěli navštívit interaktivní výstavu Poznávej se, která je zapůjčena z IQ parku z Liberce. Prohlédli si také stálou expozici muzea.

Aneta o muzeu.docx 312.1 Kb

Německo - den čtvrtý

13. 3. 2014

Ten to den byl opět nabytý zážitky. Lovení živočichů,prohlídka hradu a mučírny, mihroskopování, kreslení a určování živočichů, hry na nádvoří hradu, tvoření modelů z novin i závěrečný tanec.

Německo
11. 3. To už byl druhý den pobytu na hradě. Když jsme vstali, šli jsme se nasnídat a jeli jsme do Chebu, tam jsme se podívali do domu dětí a mládeže. Potom jsme šli k jádru sopky. Když jsme se vrátili k autobusu, jeli jsme so SOOSu podívat se na bahenní sopky. Prohlídli jsme sis krajinu a šli jsme na hrad. Dali jsme si večeři a hráli hry, které mě nebavily. Dvě hodiny jsme měli volný čas. Udělali jsme si party s bonbónama. A v deset jsme šli spát.          Aneta Marschnerová

Víťa píše o Německu

13. 3.2014

Německo
Pondělí
Cesta vlakem byla dobrá. První den jsme si vybrali pokoj a vybalili jsme si. Dali jsme si oběd a šli jsme k řece Ohři. Pak jsme šli stezkou ke Karolíninu prameni. Taky jsme byli na hranici s Českem.‘
Úterý
V úterý jsme jeli do dětského domova, pak jsme se podívali na sopky a na bahenní sopky. Večer jsme si hráli.
Středa
Ráno jsme se vydali k prameni Ohře. Po Ohři jsme jeli do muzea kroje. Pak jsme šli do velkého obchodu věcí. K hradu jsme šli pěšky přes louku.
Čtvrtek
Ráno jsme šli hledat živočichy do rybníka a do Ohře. Pak jsme měli prohlídku hradu. Zítra se loučíme. Chytali jsme je sítkem a kyblíkem. VEČER BYLA DISKOTÉKA.  Mikroskopovali jsme živočichy z rybníka.
                                   Víťa Jaroš

Třetí den

12.3.2014

Třetí den, 12. 3. 2014

Dnes byl opět nabitý program. Někteří žáci se k němu stučně vyjádřili.

10. 3. 2014
V pondělí ráno jsme vyjeli u Perninku do Německa. Jeli jsme třemi vlaky. Přestupovali jsme v Karlových Varech, v Chebu a poté do Německa. Z vlaku jsme vyšli na hrad, ve kterém budeme spát. Hrad je velmi pěkný.

12. 3. 2014, středa
Byli jsme u pramene Ohře. Kolem pramene kameny,  na kterých jsou napsána města, kudy protéká Ohře. Poté jsme byli v kulturním domě města Marktredwitz. Učili jsme se německá slova. Viděli jsme kroje z Chebu. Také jsme vyráběli kroje. Potom jsme šli do obchoďáku. A nakonec jsme šli do Hohenbergu. Po večeři jsme byli v klubovně a ukazovali nám vycpaného čápa a parohy. Kreslili jsme řeky, které pramení ve Smrčinách.
                                            Adam Müller

třetí den v Německu

12. 3. 2014

Středa v Německu
Dnes jsme jeli do německého města, kde jsme si kupovali suvenýry. Před tím jsme jeli autobusem k prameni Ohře. Po Ohři jsme jeli do kulturního domu a potom do města. KDYŽ JSME VYJÍŽDĚLI, MYSLEL JSEM SI, ŽE POJEDEME AŽ NA HRAD, ALE ZASTAVILI JSME NA KŘIŽOVATCE. POTOM JSME ŠLI ASI 4 KM. A KDYŽ JSME DOŠLI NA HRAD, TAK JSME SI ODPOČINULI. V KULTURNÍM DOMU JSME SE NAUČILI NĚMECKY BARVY A LEPILI JSME KOUSKY LÁTKY.
KAREL JIŘÍK

12.  března
Dnes jsme jeli k prameni Ohře (Eger). Potom jsme se svezli ke kulturnímu domu a zároveň do muzea. Hráli jsme tam zajímavé hry a dělali jsme vlastního panáčka. Potom jsme si vyšlápli na hodinovou túru.
     Rudolf Jantoš

Hohenberg - druhý den

11. 3. 2014

Druhý den, 11. 3. 2014
     Po snídani jsme dostali svačinu, vyšli jsme z hradu Hohenberg a vzhlédli jsme na nebe a viděli jsme krásné slunce. Nastoupili jsme do moderního autobusu a za pár minut jsme ujížděli od hradu Hohenberg do Chebu. Vystoupili jsme z autobusu na parkovišti a za pár minut jsme vkročili do krásného Domu dětí a mládeže, který se jmenoval SOVA. Okolo domu se rozprostírala nádherná, rozlehlá zahrada. Pracovnice Domu dětí pro nás připravily hry s úkoly. Při plnění úkolů jsme poznali celý dům a zahradu. Ze všech zvířat nás velmi zaujala veselá fretka. V úkolu jsme museli uhádnout, kolik centimetrů měří krajta obrovská.
     Dostali jsme odměny, rozloučili jsme se, podali jsme si ruce a za chvíli jsme ujížděli ke Komorní hůrce. Je to naše nejmladší sopka, ale už miliony let nesoptí. Po cestě okolo zbytků sopky jsme slyšeli krásnou pohádku o skřítcích, kteří tam žijí jsou malí jako půl boty.
Moc se nám to líbilo, ale frčíme ještě do SOOSu. Napili jsme se z Císařského pramene, který sice prý léčí, ale smrdí jako zkažená vajíčka. Procházeli jsme se po dřevěné stezce a viděli jsme bublající bahenní sopky.
    Po tak náročném výletě jsme šťastně  dojeli do hradu a všichni se vrhli na večeři.
                           Daniel Blecha and Bára Balážová 5. a 4. třída.

Hohenberg

10.3.2014

HohenbergAhoj rodičové, první den je tady hezky. Bydlíme v pokojích  s palandami.  K obědu jsme měli špagety s omáčkou. Po obědě  jsme šli k řece Ohři a ke Karolíninu prameni. Hráli jsme hry. Umíme říct danke, leise a bitte.
Moc se mi tu líbí. Všechny zdraví Verča Péči.     Více fotek je ve fotogalerii.

10. 3. 2014
Ráno v pondělí  jsme jeli třemi vlaky. Potom jsme šli k hradu Hohenbergu. Tam nám vysvětlili pravidla. K obědu jsme měli špagety a puding. Někdy jsme šli ven a hráli hry. Radši bych byl v pokoji.  Večer jsem nemohl usnout, protože mě rušili. Jakub Strecker

DSCN0109.JPG Hohenberg 1010.9 Kb

Přehazovaná

7. 2 . 2014

V pátek 7. 2. 2014 se v naší škole pořádala skupina okresního kola v přehazované. Pět družstvev se utkalo o postup do okresného finále. Úspěchu dosáhli žáci ze Základní školy Masarykova Ostrov a ze Základní školy Potůčky. Naši hráči se štěstím získali třetí místo.

Filmové představení

30. 1. 2014

Návštěva kina v Ostrově

Stává se již téměř tradicí, že po rozdání pololetního vysvědčení vyrážíme do kina. Letos jsme zhlédli film Gnomeo a Julie.

Pavel Jiřík popsal takto svůj zážitek.
Ve čtvrtek jsme dostali vysvědčení. Po vysvědčení jsme jeli do Ostrova do kina. Dávali film Gnomeo a Julie. I když jsem film jednou viděl, moc se mi líbil. Byla to pohádka o sádrových trpaslících. Po kině jsme jeli zpátky do školy na oběd a těšili se na volno, které bylo v pátek.

poster

Zápis do první třídy

úterý 21. 1. 2014

V úterý 21. 1. 2014 odpoledne se do školy přišli slavnostně zapsat budoucí prvňáčci. Doprovázeli je  rodiče, prarodiče, sourozenci a známí. Školou je provázeli dva veselí sněhuláci a jejich papíroví kamarádi čekali i u vchodu do tříd. Malí budoucí žáčci sbírali razítka a obrázky sněhuláků na papírovou vločku. Zatímco maminky vyplňovaly s paní ředitelkou povinné dotazníky, děti zatím kreslily, tiskly razítky, poznávaly obrázky, hrály na bubínek, zpívaly,  přednášely, plnily různé pracovní listy, pracovaly s interaktivní tabulí nebo skládaly skládačky. Kromě pracovnic merklínské školy byla zápisu přítomna i ředitelka místní mateřské školy a rodiče mohli hovořit i se speciální pedagožkou. Na závěr každého školáčka čekala sladká odměna, několik dárečků a pamětní list. Snad si na hezké odpoledne vzpomenou i v září a budou se do školy těšit.

Florbal

9. 1. 2014

Chlapci čtvrtého a pátého ročníku se ve čtvrtek 9. 1. 2014 zúčastnili florbalového turnaje v Ostrově.

Tříkrálové zpívání

7. 1. 2014

Opět po roce zakončili Skřivánci vánoční dobu. 7.ledna zazpívali pro rodiče a známé vánoční písně a koledy v kulturním klubu.

EU peníze školám

červen 2011

EU PENÍZE ŠKOLÁM

Naše škola je zapojena do výzvy EU peníze školám.